Mimo, że technologia Augmented Reality pojawiła się na rynku już kilka lat temu, głośno zaczęto o niej mówić wraz z pojawieniem się gry Pokémon GO. Równie popularne stały się filtry wprowadzone przez takie aplikacje jak Snapchat lub Instagram. To wtedy ta technologia odbiła się szerokim echem wśród użytkowników urządzeń mobilnych.


Aktualnie kojarzy się głównie z grami, jednak każdy rok oznacza ogromny rozwój dla AR, a wiele firm nieustannie pracuje nad jej udoskonaleniem i rozszerzeniem niekończących się możliwości, które daje.


W tym artykule przedstawiamy argumenty, które zachęcą Was do wykorzystania tej technologii w projektach.


Czym jest AR?

Pozwala ono na synchronizację wirtualnych obiektów 3D ze światem realnym - obraz świata fizycznego przeplata się z grafikami i animacjami komputerowymi. By wejść w świat AR potrzebujemy jedynie odpowiedniej aplikacji lub specjalnych okularów.


W efekcie to, co widzimy na co dzień zostaje wzbogacone o dodatkowe informacje, znaczniki, modele 3D, grafiki i animacje. Pozwala to na nowy sposób prezentacji produktu, sprawdzenie jak komponuje się on z otoczeniem, pozyskanie nowych informacji o obiektach, które mijamy.


Potencjał AR doceniły już firmy takie jak Zara - po pobraniu aplikacji Zara AR i skierowaniu aparatu telefonu na oznaczone witryny lub boxy umieszczone we wnętrzach sklepu klient mógł oglądać 7-12 sekundowe klipy, na których modelki prezentowały ubrania, a następnie je kupić.


Różnice pomiędzy AR a VR

Na pierwszy rzut oka te technologie wydają się być bardzo podobne. Jednak VR przenosi nas do wykreowanej przez twórcę rzeczywistości, podczas gdy AR to uzupełnienie naszego fizycznego świata.


Zdecydowaną zaletą AR jest brak konieczności posiadania specjalnych gogli takich jak np. Google Cardboard. Są one niezbędne by móc korzystać z technologii Virtual Reality. W dobie użytkowników mobilnych miliony osób posiada smartfony, które są jedynym koniecznym urządzeniem, by móc przenieść się w świat Augmented Reality. To realna szansa na stworzenie interesującej i innowacyjnej przestrzeni, która z łatwością przyciągnie klienta szukającego nowych doświadczeń.


Do czego możemy wykorzystać AR?

Dzięki ciągłemu rozwojowi tej technologii potencjalne możliwości jej wykorzystania wydają się nieograniczone.

Branża e-commerce może wykorzystać takie możliwości AR jak “przymierzenie” produktu przez klienta sklepu online w czasie rzeczywistym lub ukazaniu go w jego przestrzeni prywatnej. Pozwala to na szybsze podjęcie decyzji zakupowej użytkownika, dzięki budowaniu pozytywnych doświadczeń i skróceniu dystansu między nim, a marką.


AR to także ułatwienie codziennej pracy lub nauki dla każdego ucznia lub studenta. Wizualizacja budowy ludzkiego ciała, możliwość zobaczenia szczegółowej anatomii zwierząt - to ogromne ułatwienie pomagające zrozumieć jak działa dany organizm. Możliwość rozebrania urządzenia na części lub rozmieszczenie elementów instalacji w pomieszczeniu jest nieocenioną pomocą w realizowaniu wielu projektów.


Czy warto wykorzystać AR w swojej firmie?

Wszechstronność zastosowania tej technologii to możliwość wprowadzenia jej w każdej branży. Informowanie klientów, promowanie produktów, dostarczenie rozrywki na nowym poziomie lub chęć ułatwienia zadań pracownikom - to wszystko oferuje Augmented Reality.


W Smart Mobile House doceniliśmy już siłę AR, dlatego z chęcią tworzymy aplikacje wykorzystujące tę technologię. Pozwala to naszym klientom wyróżnić się na rynku i wyprzedzić konkurencję.


Warto zwrócić uwagę na to innowacyjne rozwiązanie, które może pomóc Twojej firmie wznieść się na nowy poziom kontaktu z klientem.